sunnuntai 30. lokakuuta 2011

half-term tiivistettynä

Lomaviikon ensimmäinen puolisko, lauantaista tostaihin, niiden perus töiden lisäks sujui lähinnä parhaiden ystävieni seurassa:

Good times..

Loppupuolisko oli sit vähän tapahtumarikkaampi, perjantaista tähän päivään siis. Keskiviikkona ennen töitä olin piipahtanu kirjastossa hommaamassa itelleni kirjastokortin. Innostuin taas lukemaan just ennen tänne tuloa, kun kesälomalla oli paljon aikaa. Nyt aattelin et yritän olla taas unohtamatta sitä talveks, vaikka oon kokenu englanninkieliset kirjat melko hermoja raastaviks. Enivei, menin sinne, täytin pari lomaketta, ite sai valita siihen kuvan jostain kaheksasta vaihtoehdosta, eikä maksanu mitään. Se, mikä tässä oli niin hienoo, miks kirjotan tästä tänne

sain kaks korttia, toinen lompakossa kannettava normaali kortti ja toinen pieni avaimiin kiinnitettävä kortti. Kuinka kätevää! Liian monta kertaa mulle on käyny niin, et olisin halunnu käydä kirjastossa, mut kortti jäi kotiin. Nyt ei oo sitä ongelmaa! ... ellen oo unohtanu lompakkoo JA lukinnu itteeni ulos.
Keskiviikkoaamuna kävin siis vinguttamassa kirjastokorttiani ja siitä kävelin Marin luo, josta matka jatku Kensington High Streetille. Marilla oli jotain asioita hoidettavana, käytiin syömässä ja ostamassa tarvikkeita pizza&leffaillan varalle.

Naudanliha shabu shabua, yks mun lemppari Japanilainen ruoka.
Pääsin ekaa kertaa tutustumaan whole foodsiin, mikä oli ihana, superkallis marketti. Mutta ne leipomo- ja karkkitiskit...

Leipiä...

... kakkuja ...


... suklaata ;__;

Yks niistä asioista mitä mä rakastan täällä ja mitä mä tuun ikävöimään, kun tää vuosi on ohi - ravintola, kahvila ja leipomokulttuurit. Käytiin vielä ostamassa cupcaket pienestä söpöstä cupcakepuodista joltain pieneltä sivukadulta, ja suunnattiin takas kämpille paistamaan elisen erikoista pizzaa ja kattomaan bad teacher (=bad movie). Vietin yöni siellä, seuraavan väsäsin half-termille tehtäväks saatua moodboardia burleskista.
Päätin jäädä toisekskin yöks (lyhyt matka seuraavana päivänä töihin, paljon viihtysämpi paikka ja seura parasta, tottakai), syötiin ankanrintaa, ankan rasvassa paistettuja perunoita ja katottiin toinen leffa. Meillä ei nää leffavalinnat menny tällä kertaa marin kanssa ihan putkeen, Midnight in Paris on yks oudoimpia leffoja mitä oon nähny.
Viimenen lomapäivä, työstin moodboardia, tein toisen pellillisen pizzaa ja menin töihin. Pikku hoidokkini oli opetellu sanoo mun nimen! Tottelen nykyään siis myös nimeä 'Esish'. Huomenna mennään halloweenin kunniaks Trick or Treat -kierrokselle sen kanssa, muihin pirkeisiin mulla ei ookkaan sit asiaa.
Sateenkaari, jollanen raivas tiensä myös suomen lehdistöjen etusivulle. En muista oliko sama julkkissateenkaari, noita kun oli parinakin päivänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti