lauantai 15. lokakuuta 2011

my crib

Facebookkia parin päivän aikana selailleet tietääkin jo, että maanantaina ryhdyin tositoimiin kämpänetsinnässä ja tein hyvin hätäisen päätöksen muuttaa jaettuun huoneeseen Actoniin. Keskiviikkona raahasin painavan puolet omaisuudestani sisältävän matkalaukun tänne ja nyt parina päivänä oon asettunu aloilleni. Tässä on hyvät (halpa, ei laskuja, hyvät kulkuyhteydet keskustaan, rauhallinen alue, vihdoin pääsen opettelemaan itsekseen eloa...) ja huonot (ällöttävä "vessapaperia ei saa laittaa vessanpönttöön"-sääntö, pitkä koulumatka, kaupat on kaukana, paljon ihmisiä - yleiset tilat on sotkusia...), mutta täällä on vietettävä vähintään kuus kuukautta. Ei oo vielä sellanen olo, että olis pakko päästä pois, mutta ei tätä kyllä kodiksi voi sanoa.
Tää huone on aika pieni, kun täällä tosiaan asuu kaks ihmistä ja molemmille on (onneksi) omat sängyt, vaatekaapit ja pöytätilat. Meillä on oma jääkaappi kans, ettei ihan jatkuvasti tarvii alakertaan keittiöön juosta. Paitsi kun tarvii veistä - mulle ei myyty ruokailuvälineitä koska en oo 21v ja lusikkahaarukalla on vaikee voidella leipää - tai tiskata. Ja kokata, mut nyt tähän asti oon tehny sen vielä Marin&Ianin luona, kun siellä on siistiä ja paljon tilaa. Jaksaa myös panostaa ruokaan enemmän kun kokkaa muille. Eilisen special oli hapanimeläkanaa, mitä yritin valmistaa toista kertaa elämässäni, vähän mauttomaksi jäi, mutta ainakin näytti sellaselta kun piti.


Jätin yhteiset tilat - eli vessan, käytävän ja keittiön - suosiolla kuvaamatta. Ne ei oo kovinkaan kuvauksellisia, ja ketään tuskin edes kiinnostais nähä.

Oon haaveillu sellasesta jouluvalo+seinätarra-viritelmästä kauan, eikä asiaa auta ne iiihanat kuvat mitä tulee vastaan tumblrissa ja weheartitissä. Tää on nyt sit tällänen opiskelijaversio siitä; ilman seinätarraa ja lamputkin punnalla poundlandista. Kyllä mä vielä joskus tulevaisuudessa sellasen hienomman hankin.


Mun ainut laatikko-&pöytätila. Vähän vähissä alkaa olemaan. Kämppiksellä on kirjotuspöytä hyllyineen ja laatikoineen, mutta noh.. :D Sille oon tunkenu kaikki meikit, hygieniatarpeet, ihonhoitotuotteet, hiustuotteet, astiat, snacksit ja vessapaperin. Mari lahjotti mulle tollasen elektronisen kuvakehyksenkin, mutta tossa lähettyvillä ei oo pistorasiaa niin siitä ei oo toistaseks ollu vielä oikeen iloa. Enkä ees osaa käyttää sitä, yhyy. Westwooditkin löytyy :)


Ruma, kärsiny, iso - silti liian pieni, nariseva vaatekaappi. Puolet tilasta menee matkalaukun ja täällä valmiina olleiden petivaatteiden säilytykseen, mihin en varmasti koske. On tuolla ylänurkassa yks hylly, Mutta sekin alkaa olla täynnä..


Näkymä ovelta, että saatte vähän käsitystä siitä, että ollaan täällä oikeesti aika läheisissä tunnelmissa. Kuvista jää uupumaan vielä jääkaappi (mun sängyn vieressä) ja säälittävä ruokapöytä (mun vaatekaapin edessä), mitä ei ees käytetä.


Huomenna mennään koulun kanssa Salon International -messuille. Sisäänpääsy makso meiltä köyhiltä opiskelijoilta vitosen ja saadaan autokyyti sinne ja pois. Messutarjouksia ja näytöksiä,.. can't wait. Oon tehny oikeen listan, mitä tarviin köhsiishaluanköh itelleni ja koulua varten. Pitää muistaa nostaa rahaa, visaa tuskin on mahdollista vinguttaa. Katotaan saanko sieltä materiaalia postausta varten.

2 kommenttia:

  1. well... onhan tuo ahdas :D ja ikävää et yhteiset tilat on vähän mitä on. Tsemppiä Elise!

    VastaaPoista