keskiviikko 9. toukokuuta 2012

pullahiiri ja lukutoukka

Mulle on täällä ollessa tullu tavaksi saapua kouluun ja töihin ihan liian ajoissa. Liikenteestä kun ei koskaan tiedä, ja onhan se nyt paljon nolompaa olla aina myöhässä. Aluks kun aloin kulkee bussilla kouluun pelkäsin aamuruuhkan takia myöhästymistä niin paljon, et lähin mielummin tuntia liian aikasin ja sit ryypiskelin valkosuklaamochaa koulun lähellä starbucksissa oottaessani koulun alkua. Nyt asun onneks paljon lähempänä koulua, että en oo kun jonkun vartin liian ajoissa. Mut hei, kerrankin oon se tunnollinen oppilas. 
Töihin mennessä turhauttaa saapua bussipysäkille varttia vaille viis, kun siitä kävelee vaan kaks minuuttia töihin. Aina ei kehtaa mennä liian ajoissa sinne istuskelemaan, kun mun hoidokki kuitenkin nukkuu päiväuniaan viiteen. Siinä ei oo lähellä kun National Army museum ja tesco express, eikä niihinkään kehtaa mennä vetelehtimään jatkuvasti, kauemmas ei oo aikaa enää siinä vaiheessa lähtee.
Aattelin sit tänään kokeilla toisenlaista ratkaisua; lähin tuntia liian aikasin ja menin läheiseen kirjastoon lainaamaan kirjoja ja lukemaan (olin siltikin kymmenen minuuttia etuajassa soittamassa työnantajien summeria, en vaan osaa!). Mulla on aikasemmin mun kirjainnostuksen uudelleensyttyessä vuosien tauon jälkeen ongelma keksiä luettavaa, kun en ollu Varkauden Kirjaston nuortenosastoo pidemmälle aikasemmin astunu, niin oon nyt sit alkanu käydä läpi niitä 'xx kirjaa mitä kaikkien tulisi lukea'-listoja sekä muiden arvosteluja ja blogeja. Mulla olikin mukana kauhee lista kirjoja mitä kiinnostais lukee, joista löysin sit loppujen lopuks vaan kaks ja kolmas vaan tarttu mukaan.
Mulla oli kyllä jo ennestään Memoirs of a Geisha kesken, mut aattelin et sen nyt ehtii lukee vaikka Suomeen palatessa, kun se on omaksi ostettu. Näistä ensimmäisenä alotin Lord of the Flies:in, minkä kannessa on muuten 'banned'-tarra..
Kävin eilen isosiskon seurana pyöräyttämässä pullia, joten nyt saan maitoteen ja kirjojen lisäksi nauttia vielä mikrotuoreesta pullastakin, nam.

4 kommenttia:

  1. Hyvien kirjojen metsästämisessä on urakka, mutta palitsevaa. Suosittelen lämpimästi Sarah Watersin kirjoja :)

    VastaaPoista
  2. Satu; Totta, tulee siinä kyllä sivussa luettua kaikenlaista... :D Kiitos, pitää vilkaista seuraavalla kirjastoreissulla jos löytyis!

    VastaaPoista
  3. Ja hei elppu, ehdottomasti Hobitti kannattaa lukee jos et oo viel lukenu!

    VastaaPoista
  4. Anna; no sen taidan jättää suosiolla suomeen ja suomennokseen :D

    VastaaPoista