maanantai 11. kesäkuuta 2012

Updos with clip-on extensions

Nyt eletään mun viimesiä viikkoja Lontoossa. Menolippu Suomeen on varattu jo Heinäkuun viidenneksi päiväksi. 
Pahoittelut taas ihan liian pitkästä hiljaisuudesta. Mulla oli viimeviikolla viimenen ja yllättäen kovin sateinen half-term viikko. Sen lisäks et olin tosi laiskalla tuulella mulla oli jonkinlainen vatsatauti enkä ees uskaltanu käydä missään pahoinvoinnin pelossa. Eli en ole tehnyt mitään  blogimerkinnän arvoista. Tänään päätin näpäytellä taas yhden pääkopassani muhineen postauksen vihdoin kaiken kansan nähtäväksi. Tässä siis selitystä siitä, miten ite oon laittanu tukkaa kiinni klipsipidennyksillä.
Kuten oon jo pariin otteeseen antanu ymmärtää, mulla on luonnostaan ohut tukka, mikä ei oo koskaan paljoo olkapäitä pidemmälle ehtiny kasvaa. Siitä nyt vaan ei saa mitään huimaa väsättyä. Kyllä se nyt tarvittaessa normi ponnarille menee ihan luonnostaan. Silloin tällöin kuitenkin kaipaa jotain erikoisempaa, vaikka uutta väri-ilmettä, isompaa ponnaria, kiharaläjää tai paksumpaa lettiä. Sillon pitää ottaa pidennykset apuun. Mulla kesti pidennysten hankinnan jälkeen pieni tovi keksiä, miten ne klipsit piilottaa. Joku miettii että no, napsauttaa ne normaalisti/väärinpäin kiinni päähän ja laittaa hiukset kiinni.
Ei toimi. Klipsit tunkee mun ohuiden hiusten alta esiin, violetit latvat ei erotu edukseen ja lopputulos ei ole sileää nähnytkään. Jos sotkuista lookia hakee niin tämä toimii, mutta klipsit näkyy ja tuntuu tosi ilkeeltä jos ne repii tukkaa. 
Kehittelin sitten ainakin itelläni toimivan ratkaisun mitä voi soveltaa monenmoiseen suuntaan.
Aloitetaan jakamalla hiukset siitä kohasta, mihin tuleva ponnari halutaan sijoittaa. Ei tartte olla täysin siisti jakaus, kuten seuraavasta huomaatte.
Sitten jakauksen alle tehdään pienenpieni ponnari.
Ja siinä onkin kaikkien aikojen selkein kuva mitä tehdä seuraavaksi! No ei ole. Klipsejä siis napsautellaan juuri tehdyn ponnarin ympäri. Kannattaa välttää laittamasta niitä liikaa, ettei tule sipuliefektiä tai ettei se oo liian raskas tai kärsitte hellästä päänahasta jälkeenpäin.
Kerätään koko komeus kasaan, oma tukka peittämään klipsiviidakkoa ja sidotaan kiinni. Ponnaristahan voi sitten jatkaa vaikka lettiä tai nutturaa.
Siinä vastaus iänikuisiin mm. koulussa kuultuihin "ai sulla on pidennykset" ja "missä ne klipsit on".

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti